Pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie (ang. Search engine optimization – SEO, Web Positioning) pozwala na zwiększenie widoczności witryny wśród wyników wyszukiwarek. Użytkownicy wpisują frazę, która ich interesuje, a wyszukiwarka w wynikach przedstawia witryny, jakie pasują do zapytania. Google dba o to, aby polecać użytkownikom strony, które będą zawierały odpowiednie informacje. Muszą one także spełniać inne wymagania. Wśród nich jest bezpieczeństwo, odpowiednia szybkość ładowania, ale też użyteczność. Weryfikacja tego czy dana witryna zasługuje na określone miejsce polega na badaniu witryn przez roboty indeksujące Google. Na najwyższych miejscach znajdują się więc strony, które są odpowiednio zoptymalizowane pod roboty, ale jednocześnie spełniają oczekiwania użytkowników. Pozycjonowanie jest obecnie wręcz obowiązkiem każdego właściciela strony internetowej, któremu zależy na popularności. Miejsce, na którym pojawia się dana strona internetowa zależy przede wszystkim od optymalizacji samej strony, ale też doboru fraz i różnorodnym działaniom pozycjonerskim, które sprawią, że będzie ona jak najwyżej pod danymi słowami kluczowymi.

Pozycjonowanie dzieli się na off-site i on-site – czyli działania dokonywane na stronie oraz poza nią. Można wyróżnić kilka głównych czynników, które wpływają na widoczność witryny w sieci, to: struktura strony, poprawność kodu witryny internetowej, linkowanie przez zewnętrzne serwisy, content, optymalizacja strony pod SEO.

Strategia pozycjonowania powstaje w wyniku szczegółowego audytu SEO, budżetu klienta oraz jego celów. Ustala się zakres prac w konkretnych miesiącach. Przykładowo pierwszy miesiąc może być poświęcony usuwaniu błędów krytycznych. Następne będą zawierały działania dostosowane do indywidualnych celów, a także dobranych fraz. Ponadto zostanie ustalone tworzenie contentu pod pozycjonowanie (co będzie opisywane w jakiej kolejności). Strategia pozycjonowania jest uzgadniana z klientem i powinien on wiedzieć jakie zmiany będą zachodziły na stronie. Podczas tworzenia strategii pozycjonowania współpracują ze sobą specjaliści z różnych dziedzin. Ustala się również zakres działań opartych na off-site.